heeft een officiele waarschuwing gevolgen op je (toekomstige) werkcarrière?

Ik was sowieso al van plan om weg te gaan, maar ik krijg waarschijnlijk nog een officiële waarschuwing. Heeft dit gevolgen op mijn toekomstige werkcarrière? En kan ik, op basis van de reden voor de officiele waarschuwing, niet worden aangenomen bij bedrijf/winkel?
Ik werk nu in een supermarkt, van plan ergens anders te werken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
Amadea
9 jaar geleden
Hangt van de reden van die waarschuwing af. Als het met jouw gedrag te maken heeft dan zul je daar natuurlijk bij andere werkgevers ook gevolgen van ondervinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer een bedrijf je huidige bedrijf als referentie gebruikt kan het zeker invloed hebben op je toekomstige werkcarrière. Zeker omdat het dan geen mening is van een werkgever maar als een feit wordt gezien. Als een bedrijf waar je solliciteert geen referentie zoekt bij het bedrijf waar je nu werkt, is de kans relatief klein dat je er veel last van zult hebben. Een officiële waarschuwing wordt vaak bij het bedrijf zelf geregistreerd en niet in een openbare register ofzo. En natuurlijk heeft het ook te maken, zoals Amadea al zegt met de reden van de waarschuwing.

Antwoorden (2)

Nee , als je er niet nog een krijgt . Dus dat het een reden voor ontslag wordt . Er bestaat niet zo iets als een centraal register van officiële waarschuwingen . Tja het is geen pre om op je cv mee te pronken .ja het heeft wel gevolgen als je nieuwe werkgever deel uitmaakt van de zelfde firma of dat contacten over en weer zijn .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt de waarschuwing dus nog niet gekregen .. Als je toch wilt vertrekken dan kan je misschien beter maar zelf ontslag nemen, dan heeft een officiële waarschuwing weinig zin en kan dan m.i. jou ook weinig schade doen. Wel verspeel je door zelf op te stappen een eventueel recht op WW, maar als je snel ergens anders aan de slag kan is dat niet van belang.