Hoe kun je als werknemer controleren of je werkgever in het partic HBO-onderwijs sociale premies voor je afdraagt als je geen pensioen opbouwt?

Er is geen afdeling personeelszaken en geen CAO dus ik maak mi zorgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk even op je loonstrookje, zie je daar de afdracht voor sociale premies op staan? Probeer anders even informatie in te winnen bij de vakbond of het juridisch loket.
Computoon
9 jaar geleden
De afdracht voor sociale premies staat al een paar jaar niet meer op je loonstrook. Dat is in 2013 namelijk een werkgeverslast geworden. Het bedrag wordt (tot een bepaald maximum) berekend over hetzelfde bedrag als waarover de loonheffing berekend wordt en door de werknemer in één bedrag afgedragen met de loonbelasting/premies volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet. Die staat ook niet meer op de loonstrooks sinds 2013.

Antwoorden (1)

Ga naar http://www.uwv.nl/Particulieren/formulieren/Digitaal_verzekeringsbericht.aspx en log daar in met je DigiD.

Je kunt dan zien of je gegevens in de polisadministratie van het UWV terecht zijn gekomen. Iedere maand oponieuw kun je dit controleren (want in prinicpe moet een werkgever maandelijks aangifte loonheffingen doen.).
Computoon