Werkgever betaald achterstallig toeslag niet hoe kan ik dit verhalen?

Van de week kwam ik erachter dat ik 2 toeslagen niet krijg, ik ben hiervoor naar mijn baas geweest en hem hierop gewezen maar ik krijg mijn achterstallige toeslag niet uitbetaald.
Hoe kan ik dit het beste verhalen, ik heb rechtsbijstand maar niet met de categorie werk en inkomen dus via die weg gaat het niet.
Is het rendabel om naar een advocaten bureau te stappen of valt er via de bond iets te regelen? Het gaat om een bruto bedrag van 1200 euro.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je lid bent van een bond dan helpen zij je zeker hiermee.

Het beste antwoord

Als je nog geen lid bent van een vakbond en je dit om deze zaak wel wilt worden dan geldt er in principe wel een wachttijd. Dat wil zeggen dat de bond je hooguit adviezen zal geven maar zelf (nog) geen actie tegen je werkgever zal ondernemen om je probleem op te lossen.

Dat komt omdat in het verleden veel mensen tijdelijk even lid werden om een conflict met hun werkgever op te laten lossen en dan daarna weer vrolijk opzegden.
Dus ook voor 'de bonden' gelden wel principes. Zowel naar de leden als naar de werkgevers. Maar dat geldt ook voor net afgesloten rechtsbijstandsverzekeringen.

Als je nu dus 'alleen' staat in je conflict met je werkgever dan heb je weinig kans om je gelijk te halen.
Je zou nu kunnen proberen om bij je collega's uit te vinden of die ook die toeslagen niet uitbetaald krijgen en hen ervan overtuigen dat ze daar wel recht op hebben als dat in een CAO is vastgelegd.
Samen sta je dan sterker dan alleen. Als je dan samen met je gedupeerde collega's naar de baas gaat dan wordt het argument al sterker.
Is een van je collega's al wel langer lid van een vakbond dan kan die de zaak bij de bond voordragen om namens jullie de werkgever hierop aan te spreken.
Je lift dan wel mee op de kracht van een georganiseerde collega maar dat zou je alleen maar moeten motiveren om dan zelf ook lid te worden.