Mag mijn functie online worden gezet,terwijl ik niet weet dat ik weg moet?

Ik kwam op de website van mijn werkgever mijn functie tegen, deze gaat blijkbaar nu door iemand anders vervuld worden. Ik weet nog nergens van en weet niet dat mijn contract dus niet wordt verlengd die eind maart eindigd. Mag dit zomaar voordat mij iets is verteld? Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als je een arbeidsovereenkomst hebt voor bepaalde tijd houdt deze van rechtswege (= automatisch) op op de einddatum van de overeenkomst. Op de laatste dag van de overeenkomst zou de werkgever dus kunnen zeggen dat je de volgende dag niet meer hoeft te komen.

Ik vind dat je werkgever dit niet goed heeft aangepakt. Uiteraard heeft hij het recht om een vacature online te zetten voor de functie die je nu vervult in een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die hij kennelijk niet van plan is te verlengen. Het had echter van fatsoen getuigd als hij, voordat hij dit zou gaan doen, jou eerst persoonlijk had meegedeeld dat je contract niet zou worden verlengd. Fatsoen is echter niet bij iedere werkgever meer in de mode.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor je duidelijke antwoord, zo waar dat fatsoen ver te zoeken is.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
het heeft minder met fatsoen te doen dan met een poging zeker te stellen dat vraagsteller zich tot het laatste moment blijft inzetten
Computoon
10 jaar geleden
Wel een zeer slechte poging... Een werkgever kan zonder meer verwachten dat een werknemer wel eens de interne vacatures raadpleegt, zo ongebruikelijk is dat niet. Dit moest wel aan het licht komen. Eerlijk zeggen dat het contract niet verlengd wordt lijkt me voor de resterende periode toch nog een betere motivatie op te leveren dan deze onbeholpen actie.

Andere antwoorden (2)

Het is niet netjes maar het mag wel je weet namelijk dat je contract afloopt en verlengen is niet verplicht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
was ik al bang voor, bedankt voor je antwoord
ja dat mag wat je kunt doe is Solliciteren op de functie die online staat,mischien denk de werkgever dat je weg wil ,in elk geval maak je dan kenbaar dat je wil blijven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk antwoord er op solliciteren, hahaha
ronron1212
10 jaar geleden
Lijkt me niet slim zou dat niet doen i een beetje dom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet slim, wel grappig!
Ik zou trouwens wel opheldering vragen bij de werkgever, want ik vind dit een ontzettend botte manier om jou te 'wieberen'. "Dus mijn contract wordt niet verlengd? Ik zag namelijk een vacature staan voor mijn functie. Vertel... ben ik niet goed genoeg? Durfde je dat niet gewoon te vertellen?" Ik zou wel eens willen zien hoe hij/zij zich daar uit lult.