Dat hangt af van het soort regeling. Bij een middelloon of (sporadisch) eindloonregeling is het een percentage van de pensioengrondslag (= salaris - pensioenfranchise).

Bij een beschikbare premie regeling is het een leeftijdadhankelijke percentage van de pensioengrondslag. Daarnaast kunnen - afhankelijk van het soort staffel (bruto of netto staffel) - ook nog aanvullende premies voor risicodekkingen van toepassing zijn. Deze zijn meestal voor rekening van de werkgever
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met de pensioenplanner kun je het zelf berekenen.