Mag ik tijdens de middagpauze de werkvloer verlaten?
Ik ben, één keertje eens, een terrasje gaan doen met vriendinnen onder de middag. Ik had tegen mijn collega's gezegd waar ik ging zijn, tegen mijn baas niet omdat ik hem toen, denk ik, niet kon bereiken (is al effe geleden) Ik zag hier geen graten in, op mijn vorige job ging ik constant iets drinken onder de middag, of boodschappen doen, of... Maar nu is een jaloerse collega tegen onze regiomanager dus gaan zeggen dat ik zomaar terrasjes ga doen (van 2u dan nog volgens hem! Niets van aan!) En nu hebben ze mij hier dus op aangesproken. Ik mag de werkvloer niet verlaten tenzij ik toestemming vraag aan mijn overste... Klopt dit? Kan dit zomaar? Uiteindelijk, dit half uur is niet betaald, dan mag ik hier toch in doen wat ik wil, niet? Ook joegen ze mij schrik aan door te zeggen dat ik dan ook niet verzekerd was als ik dan iets meemaakte. Is dat zo? (maarja dan zou ik nog zoiets hebben van, tja, dat is dan het risico dat je neemt he) Maar ik vind het echt erg dat ze mij hier zo op aanpakken, terwijl andere collega's ook al eens een frietje ofzo zijn gaan eten. Maar daar reageren ze dan op met 'dat zijn anderen, dat ben jij niet en wij hebben het enkel van jou gehoord'... Het probleem is dat ik ook moeilijk kan bewijzen hoelang ik daar juist ben geweest omdat wij niet met een tiksysteem werken. In ieder geval. Ik zou heel graag mijn naam zuiveren. En hoe meer bewijzen ik heb, hoe sterker ik sta natuurlijk. Dat die pestkop die mij echt, terroriseert, niet wint!! Bedankt!
Denk aan jezelf en probeer een baan te krijgen waarbij je met plezier naar je werk gaat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.