ik ben bang om te gaan werken hoe kom ik hier vanaf?

Ik maak de laatste tijd veel fouten op werk ( ik werk achter een kassa) en dan heb je snel veel boze mensen enzo en ik moet straks weer werken en ik durf niet. Heel veel dingen gaan goed maar als iemand wil pinnen en dereset contant gaat het fout, of als iets bijvoorbeeld 8,30 kost en ik die standaard optie niet in me kassa heb moet ik het zel intypen maar dan komt het op 80 euro nog wat ofzo en ik schaam me dan heel erg.. heeft iemand tips of uitleg?

Toegevoegd na 42 seconden:
dereset = derest
zel = zelf

excuses

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

als je niet helemaal zeker bent in je werk, kun je het beste aan je leidinggevende vragen, of je nog een extra uitleg kan krijgen over het kassasysteem. misschien kan er gedurende een paar uur iemand met je meekijken en je bijstaan tijdens je werk. niks om je voor te schamen. op die manier leer je alleen maar om straks wel foutloos en vol zelfvertrouwen te werken. een investering van je werkgever dus, die zich later terugbetaalt.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de eerste werkdag iemand achter me gehad maar het enige wat ze steeds zei was controleer of het geld echt is, en verder niks.
En ik ben bang dat ik dom overkom ofzo als ik nu hulp ga vragen werk er al bijna een maand.. en het werk zelf is wel leuk en leuke collega's alleen dat ik niet genoeg uitleg gehad heb is nu een probleem
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
nou, dat kan je toch gewoon aangeven bij je chef, dat je destijds maar heel beperkt bent ingewerkt. niet iedereen kan goed nieuwe mensen inwerken. klinkt als dat jij net de verkeerde inwerker getroffen hebt. om hulp vragen is nooit dom. je geeft aan dat je serieus met je werk bezig bent en je verder wilt ontwikkelen.

Andere antwoorden (2)

Ga thuis eens regelmatig oefenen, op een normaal toetsenbord, dus niet dat van je laptop, maar 1 waar de cijfers net zo op staan als op je kassa, dan krijg je de slag te pakken om de cijfers goed in te toetsen. Maar misschien past dit werk niet helemaal bij jou en is het beter om aan je bedrijfsleider om een andere taak binnen het bedrijf te vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan het wel goed aanslaan alleen het is verwarrend want bijvoorbeeld 20 euro is 2000 en met losse bedragen word het heel verwarrend en daar gaat het mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, de punt vergeten, dat komt dan door je zenuwen. Wordt wat zekerder van jezelf, ga erin geloven dat je het kan, want je weet het in je hoofd wel, maar wordt nerveus als je het moet doen en dan gaat het mis. Vraag eens om een intensieve training, zodat je zeker weet dat je het kan en niet meer twijfelt aan jezelf. Angst is de grootste vijand op dit gebied.
Je zit nu in het cirkeltje van bang zijn om fouten te maken, daarom maak je eerder een fout, en daardoor wordt je nog banger enzovoort.
Tip: probeer je niet te laten opjutten, het duurt maar een paar seconde extra om goed te kijken wat je doet, en dan gaat het over een tijdje vanzelf. Je moet het gewoon in je vingers krijgen. Probeer het met een beetje humor te bekijken, ook richting klant, dan nemen zij het ook makkelijker op
anneliez