Dat mag niet zomaar. Soms heb je toestemming gegeven, omdat je akkoord bent gegaan met de Algemene Voorwaarden. Je kunt dan nog wel gebruik maken van het recht op verzet.

Een organisatie moet je wijzen op het recht van verzet:

* In iedere reclameboodschap. Dat kan bijvoorbeeld door een antwoordnummer, 0800 telefoonnummer of e-mailadres te vermelden waar u verzet kunt aantekenen.

* Door middel van een algemene bekendmaking als de organisatie uw persoonsgegevens, die zij zelf heeft verkregen, aan een andere organisatie verstrekt of als zij uw persoonsgegevens gebruikt voor rekening van andere organisaties. Een algemene bekendmaking is bijvoorbeeld de plaatsing van een advertentie in dag-, nieuws-, of huis-aan-huisbladen. Bij regelmatige verstrekking dient de organisatie dit tenminste eens per jaar te doen.

Op de bron Consuwijzer vind je informatie als je een klacht hebt. Via de bron van MijnPrivacy vindt je ook voorbeeldbrieven om verzet aan te tekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, als jij daar toestemming voor hebt gegeven. En dat doe je door de voorwaarden te accepteren. Veel van die prijsvraagspelletjes hebben geen ander doel dan e-mail adressen te verzamelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van die prijsvraag spelletjes bijvoorbeeld bedrirjf 'x' heeft een spel en je doet mee geeft hij je adres dan door aan bedrijf 'h' ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel als je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden waarin staat dat de volgende bedrijven jouw gegevens krijgen. Helaas leest vrijwel niemand die voorwaarden (wat dom is)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn antwoord = Vtje
Neen ,een bedrijf mag niet zomaar je adres doorgeven aan andere bedrijven,
alsook denk ik dat ze je eerst op de hoogte moeten brengen en zelfs een schriftelijke toestemming moeten vragen als ze dat al dat niet hebben bij de aanwerving.