welke bron is altijd betrouwbaar?

er zijn heel veel bronnen van bijv. nieuws, weer en sport. maar welke is nou het meest betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Om te beginnen wil ik graag even aangeven dat geen enkele bron ALTIJD betrouwbaar is.
Als je kijkt naar Nederland dan zou ik zeggen dat de NOS het betrouwbaarste is, omdat zij ervoor moeten zorgen dat wij als Nederlandse bevolking goed op de hoogte blijven van veranderingen en gebeurtenissen in de samenleving en in de wereld.
Vaak zijn bronnen die gerelateerd zijn aan de staat het betrouwbaarst.
Helaas is betrouwbaarheid subjectief, wat jij betrouwbaar vind hoeft een ander niet te vinden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet algemeen zo aangezien staatstelevisie ook gecensureerd kan worden (wie betaalt bepaalt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie is er in Nederland betrouwbaarder dan ? Ik gaf alleen aan dat waarschijnlijk de NOS betrouwbaarder is dan de andere commerciële omroepen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg dat je niet algemeen kunt stellen dat iets wat van de staat komt betrouwbaar is. Kijk eens naar Noord-Korea bijv.
niets is supervertrouwbaar. jij moet je je er goed bij voelen. als je denkt dat dat betrouwbaar is dan is dat goed. maar als je je er niet goed bij voelt zou ik er niet aan beginnen. in mijn geval vertrouw ik de NOS. dat kan bij iedereen verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt niet zeggen deze bron heeft de juiste en enige waarheid.
je moet zelf maar uitmalen wat jij betrouwbaar vindt.

ik heb laatst een foto gezien op het nos journaal over de oorlog in syrie met uitleg erbij van de nieuwslezer.
ik zag die zelfde avond die zelfde foto bij het late journaal op de Belgische tv, maar nu met een heel ander verhaal er bij.
zo kun je vele voorbeelden aanhalen van anders geïnterpreteerde foto's bij het journaal.
let er maar een op, kijk eens naar diverse landen. er zit soms zelfs verschil tussen het nos en rtl 4 journaal.