Kan ik verplicht worden om te werken op andere werktijden bij vervangend werk?

Ik ben momenteel ziekgemeld door zwangerschap vanwege zwaar fysiek werk. Ik werk normaal van 14 tot 17 uur. Nu wil mijn werkgever dat ik vervangend werk ga doen, dat is geen probleem voor mij. Alleen is dat werk alleen in de ochtend en dan heb ik geen oppas beschikbaar. Natuurlijk ben ik wel beschikbaar in de middag. Kan de werkgever mij verplichten om toch in de ochtend te komen werken ook al heb ik geen oppas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, uw werkgever kan en mag dit doen.
Immers u heeft een dienverplichting voor een bepaald aantal uren.

Tenzij er contractueel is vastgesteld dat u niet in de ochtend werkt......
Dan kan hij u dat niet verplichten.

Advies?
Neem eens contact op met een eventuele ondernemingsraad of vakbond.
En uiteraard neem de voor uw geldende cao ten rade.

succ6 en sterkte