kun je journalistiek en tolk in 1 opleiding volgen, of moet dat appart? en kun je er veel geld mee verdienen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welk niveau is er voor nodig?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet toch echt apart, wat heeft journalistiek met vertalen te maken?

Antwoorden (2)

Er is geen gecombineerde opleiding. Daarnaast is er een overschot aan journalistiek studenten dus vet geld verdienen zit er niet in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is geen gecombineerde opleiding voor deze twee gebieden. Voor beide beroepen heb je in principe geen opleiding nodig, maar het kan je wel helpen.
Met beide kan een goed salaris verdient worden(niet extreem hoog, maar genoeg om goed van te leven). Maar dat hangt er van af hoe goed je bent. Er zijn ook veel journalisten en tolken die alleen op freelance basis werken, en die moeite hebben met rondkomen.