Heeft er iemand een goed overzicht van militaire afdelingen?

Een overzicht met afdelingen
De banen binnen die afdeling
En hoeveel het ongeveer verdiend.

Bv. Marine, duiker, 5000 per maand ( ik zeg maar wat)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Ja, daarvoor ga je naar de site van Defensie.
Defensie vertoont overeenkomsten met een groot bedrijf. De operationele commando's (zee-, land- en luchtstrijdkrachten), de marechaussee, het Commando DienstenCentra (CDC) en de Defensie Materieel Organisatie (DMO) lijken op werkmaatschappijen. Defensie heeft circa 68.000 medewerkers en is daarmee één van de grotere werkgevers van Nederland. Bij de Bestuursstaf, gevestigd aan het Plein in Den Haag, werken ongeveer 2.000 burgers en militairen.

Koninklijke Marine
Koninklijke Landmacht
Koninklijke Luchtmacht
Koninklijke Marechaussee
Commando Diensten Centra
Defensie Materieel Organisatie

De Konkinklijke Marine bestaat dan wer uit o.a. Korps Mariniers en Kustwacht en de afdeling Hydrografie.

Zo'n lijstje als jij zoekt, dat is er niet.
Je zult er zelf wat zoekwerk voor moeten doen.
Op deze pagina is alle informatie over werken bij Defensie, bij alle Defensieonderdelen, verzameld.
http://www.defensie.nl/onderwerpen/werken_bij_defensie/

Toegevoegd na 1 minuut:
Op die site vind je dus de vacatures bij marine,
bij landmacht, bij luchtmacht.................etc.
Allemaal op een eigen site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De financiële rechtspositie van het militairpersoneel is geregeld in het Inkomstenbesluit Militairen (IBM) en de Inkomstenregeling Militairen (IRM).

De financiële rechtspositie van het burgerpersoneel van de sector Defensie is geregeld in het Inkomstenbesluit burgerlijke ambtenaren defensie (IBBAD) en de Inkomstenregeling burgerlijke ambtenaren defensie (IRBAD).

Alles is afhankelijk van rang en dienstjaren, daarnaast kan het zo zijn dat je voor bepaalde diensten toeslagen ontvangt.
In de bijgevoegde afbeeldingen kan je de diverse schalen aflezen van het militaire personeel.