wat verdient een hotelreceptionist in Nederland gemiddeld?

Een beginner, die 1 à 2 jaar stage heeft gelopen in een hotel met een opleiding als manager/ondernemer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Op de site van Koninklijke Horeca Nederland (https://www.khn.nl/documents/10156/3385221/Thema+4+Mijn+Functie+en+Beloning.pdf), waar salaristabellen te vinden zijn van de CAO Horeca, wordt voor de functieindeling van horecafuncties verwezen naar het Handboek Referentiefunctie Bedrijfstak Horeca (www.referentiefunctieshoreca.nl)

Voor de functie 'Nachtmedewerker frontoffice' staan drie schalen, IV, V en VI. Standaard is het V (euro 1721,62/maand). Zijn er minder taken/verantwoordelijkheden dan bij de functieomschrijving in V is genoemd dan is het IV (euro 1575,63/maand), zijn het er meer dan is het VI (euro 1919,02).

Alle bedragen voor een leeftijd van 22 jaar of ouder. Ben je jonger, dan staan voor 'elke' leeftijd daaronder eveneens de bedragen.

Toegevoegd na 1 uur:
En voor de 'Medewerker frontoffice' staan drie schalen, III, IV en V waarbij IV de 'standaard' is (voor de salarissen van IV en V: zie hierboven). Voor III (met minder taken/verantwoordelijkheden) is het euro 1520,94).

Excuses, ik had dus aanvankelijk de functie 'Nachtreceptionist' opgezocht, terwijl je de functie 'hotelreceptionist' noemde. De 'nachtreceptionist' verdient meer en krijgt bovendien (onder voorwaarden die in de CAO staan vermeld) een toeslag vanaf 01-04-2013.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier heb ik zeker wat aan, bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, duidelijke en goede informatie.