Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gekort op uitkering na vrijkomen levensverzekering?

Hallo,

Ik ben vanaf volgende week werkeloos en heb een uitkering aangevraagd. Nu heb ik een paar maanden geleden mijn levensverzekering opgezegd en daar een paar 1000 euro uit gekregen, dit is opgegaan aan het afbetalen van schulden. Word ik nu gekort op mijn uitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee.
Je werkeloosheidsuitkering is gebaseerd op je laatst verdiende loon en de periode dat je gewerkt hebt.

Als je een bijstandsuitkering zou hebben, dan zou je vermogen wel meetellen.
Maar dat heb je niet, als je je schulden afbetaald hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of het gaat om een WW- of een WWB- (Bijstands)uitkering. WW is onafhankelijk van ander vermogen, WWB is een aanvulling op eventueel ander inkomen dat je hebt. Bij WWB zou je uitkering dus naar beneden aangepast worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, dat geld alleen voor de bijstand, maar daar mag je ook nog een bepaald vermogen hebben. Als je een gouden handdruk had gekregen had mag je die ook opmaken tijdens de WW uitkering, dus het geld van de levensverzekering mag je ook gewoon opmaken. Alleen als je inkomen uit werk hebt moet je dat opgeven an het UWV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding