Mijn proeftijd is een maand. Is dat 4 weken, of is dat van 21 mei, tot 21 juni?

Het laatste is namelijk4 weken en 4 werkdagen. De werkgever heeft het namelijk al mondeling beëindigd, maar moet nog werken tot de 21e. Bij 4 weken proeftijd is deze dus al verlopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

4 weken is geen maand en een maand is niet 4 weken !
als je proeftijd een maand is en je begint op de 14e, dan tel je een maand er bij op en dan zit je op de 13e van de volgende maand.
werkgevers nemen iemand eigenlijk altijd per de 1e of de 15e aan.
als je twijfelt, vraag het gewoon even !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een maand is een maand. Ben je 21 mei begonnen, dan eindigt de proeftijd op de 21e. Contracten kunnen overigens op elke dag van de maand beginnen. En hoeft echt niet alleen op de 1e of de 15e te zijn.
Overigens geldt die proeftijd ook voor jou. Volgens mij mag je werkgever je ook niet verplichten om door te werken tot de 21e, omdat jij ook zelf gewoon mag stoppen tijdens de proeftijd zonder opgaaf van reden.
Maar afgezien daarvan zou ik alleen zelf stoppen met werken als je al ander werk op het oog hebt, i.v.m. mogelijk recht op een WW-uitkering.