Ik raak vermoedelijk mijn baan kwijt, waar heb ik recht op? (Zie uitleg)

Hallo allemaal,

Met ingang van zeer binnenkort (maar de datum weet ik nog niet precies) raak ik mijn werk kwijt. Ik werk op basis van een 0 uren uitzend contract sinds week 36 vorig jaar.

Ik draai gemiddeld 32 uur per week. Doordat het bedrijf waardoor ik word ingehuurd een aanbesteding heeft verloren heb ik binnenkort geen werk meer.

Kan ik dan een WW aanvragen? Of krijg ik niks omdat het Uitzend werk is? Wie weet meer? Want ik ben best bezorgd hierover. Ik ga dit jaar trouwen, en ik zou een huis gaan kopen.

Ik woon samen met mijn verloofde, hij heeft een vast contract van 32 uur in de week.

1.4K

Het beste antwoord

Vervelend joh,
Of je recht hebt op een ww uitkering kan je via de link uitvogelen, maar ik verwacht van wel.
Je hebt lang genoeg gewerkt. Of je samen woont of niet maakt voor een ww uitkering niets uit, waar je wel op moet letten is de aankoop van je huis of daarin niet iets verandert, omdat je(tijdelijk) geen inkomen hebt, maar verwacht niet dat jouw inkomen meetelt bij de hypotheek omdat je een 0 uren contract had, maar toch even navragen.
Hoop dat je snel iets anders vind
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee dat mijn inkomen niet mee telde bij een hypotheek wist ik al. Maar als we de aanbesteding wel gehad hadden, had ik een vaste aanstelling gehad :-(