Ik ben laatst een eigen website begonnen voor mijn eigen bouwadvies en tekenbureau. Hoe kan ik het beste reclame maken voor mijn bedrijf?

Ik probeer mezelf zoveel mogelijk met mond op mond reclame te verkopen, maar tot nu toe loopt het nog niet echt storm. Hoe kan ik reclame maken op het internet en daarbuiten? Wil wel graag een link zetten naar mijn website zodat jullie er misschien meer mee kunnen, maar weet niet of dat mag....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wellicht google ''adsense'' hiermee kun je heel breed adverteren door heel nederland op keuzes die jij invult. Zodat je bijvoorbeeld bovenaan google komt te staan wanneer iemand op ''bouw'' of ''bouwadvies'' zoekt. en je betaald dan alleen wanneer iemand op jou link klikt. Ook kun je een limiet instellen voor hoeveel je maximaal reclame wilt maken. Wanneer je nieuw bent kun je geloof ik gebruik maken een code met een waarde cheque van 50 Euro.
Google gewoon even ''adsense''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste doorgaan met je mond op mond reclame en je website er mooi (aantrekkelijk) en professioneel uit laten zien. Hierbij eventueel een portfolio waarmee je laat zien dat je tevreden klanten hebt (gehad). Dit is alleen handig als je al leuke referenties hebt. Een beetje personificatie mag ook. Mensen willen tegenwoordig vaak dat ze 'feeling' hebben met iemand die ze werk uitbesteden. Je kunt dus best een pagina maken 'over ons' of 'over mij' waarin je jezelf voorstelt en je wat over je ervaring en je passie van je beroep vertelt.

Als je website dan aantrekkelijk is voor potentiële klanten, hoef je ze alleen nog op je website te krijgen.Daar zijn tal van mogelijkheden voor. Hieronder enkele, die je wellicht al weet:

Om meer potentiele klanten op je site te krijgen, kun je zoeken naar linkpartners. Zij zetten jouw link op hun website en jij zet die van jou op die van hun. Beetje selectief zijn moet je hierin wel, want niet iedere onbenullige site is handig om aan gelinkt te worden (letterlijk!). Bovendien zorgt google bijvoorbeeld ervoor dat een waardevolle site (die zelf hoog in google staat) meer impact heeft als linkpartner, dan een site die ergens achteraan staat in google.

Zorg ervoor dat je site de juiste metatags bevat. Dit is onzichtbaar op je site, maar zoekmachines bepalen aan de hand van metatags of jouw pagina relevant is of niet.

Een website moet up to date zijn om geloofwaardig over te komen. Ook moet hij 'kloppen' in een andere browser of bij andere browserinstellingen. Ik neem aan dat je hier al zorg voor draagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Zorg ervoor dat je site heel breed gevonden kan worden,dus zowel in de bekendere zoekmachines als op relevante startpagina's.
- Zoek naar websites die aansluiten op wat jij met je website aanbiedt en vraag de webmasters van deze site of ze een linkruil met je aan willen gaan.
- Meld je aan bij online bedrijvengidsen, er zijn er best wel te vinden waar je zonder kosten jouw bedrijf aan kunt melden (met link naar je website).
- Maak gebruik van Social Media zoals Facebook, Twitter, Hyves en bied via deze Social Media iets bijzonders aan. Denk bijvoorbeeld aan gratis advies binnen jouw expertise veld, of bouwtips, bekende valkuilen waar men in kan stappen. Zorg ervoor dat je Social Media een aanvulling geeft vormt op je website.
- Maak een blog aan, doe dit bij voorkeur op een online aanbieder van weblogs zodat je via je blog verkeer naar je eigen website kunt genereren.

En natuurlijk wat de beantwoorders voor mij ook al genoemd hebben, zorg ervoor dat je site de juiste meta-tags bevat en dat je site unieke inhoud heeft. Dus geen teksten die al ergens anders geplaatst zijn, geen site gevuld met alleen maar advertenties.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowieso een bedrijfsauto met een goed en volledig adres erop. Adsense zoals boven aangegeven. Bij regionaal werk adverteren in de regionale krant. Een reclamebord plaatsen bij sportwedstrijden. Misschien kan je in de branche wat aanvullend advies aanbieden? Kom je bij goed werk vanzelf aan bod en ook nog mond op mond reclame. En bij projecten een bord neerzetten met jouw gegevens