Kapper worden op je 40 ste hoe groot zijn mijn kansen op een baan?

Ik ben nu 39 jr. en wil graag alsnog kapper worden heb wel mijn visagie diploma. Maar komt best wat bij kijken kapper wil niet alleen thuis kappen of een eenmanszaak omdat ik dat niet gezellig vind en ook niet veilig. Ik heb gehoord van een stoel huren bij een kapsalon is dat wat? Alle info is welkom, voordat ik een dure opleiding ga doen. Heb wel aanleg doe al folie coupe soleil en knip mijzelf en mijn zoon en dat ziet er goed uit volgens anderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Nou er schijnt toch wel vraag te zijn naar kapsters:

http://www.kappersjobagent.nl/vacatures.html

Wat mij een goed idee lijkt, is om klein voor jezelf te beginnen, als: kapster aan HUIS. Als je goed bent, krijg je vanzelf meer klanten door gratis mond-op-mondreclame.

Enige wat je nodig hebt: schaar, fiets, laken (so to speak) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze geeft al aan dit niet echt te willen en op haar leeftijd, zonder ervaring wordt ze echt nergens aangenomen.
Ik wist niet dat 'een stoel huren' een optie was. Ik zou zeggen "ga ervoor". Maar dus wel op die manier. De kans is bijna nihil dat je bij een kapsalon wordt aangenomen en andere opties vallen voor jou ook af.
Met bovenstaande optie kun je laten zien wat je in huis hebt. Danheb je al snel genoeg veel vaste klanten.
Sterkte en veel plezier met je opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
waarom zou ze niet worden aangenomen?
in deze contreien is er een flink tekort aan kapsters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenaars van kapsalons nemen liever iemand van rond de 17 jaar aan die ze zelf grotendeels kunnen opleiden. Het gaat om het kostenplaatje.
Wanneer je iets heek graag wilt moet je er gewoon voor gaan!!
Een gedreven persoon komt vaak echt wel aan werk.
Om ervaring op te doen kun je je aansluiten bij een kapsalon. Zo kun je misschien ook nog wat extra trainingen meepikken.
Je zou je ook kunnen aanbieden bij verzorgingshuizen. Die mensen kunnen vaak niet naar de kapper en zijn blij met een vaste kapper die 'aan huis' komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook eens kunnen informeren bij diverse kapsalons, hoe zij tegenover een wat oudere kapster staan.
Er zijn erg veel vacatures op kappersgebied.
Er zijn ook kapsalons die hun eigen opleidingscentra hebben. Dat zijn met name de grotere kappersketens.
Als zo'n kapsalon het niet ziet zitten met jou, laten ze je niet een opleiding volgen. Op die manier maak je de kans kleiner dat je "voor niets" een kappersopleiding volgt.
Dat je al wel je visagie diploma hebt, kan een voordeel zijn. Want als jij je kappersdiploma hebt gehaald, ben je de perfecte persoon om bijvoorbeeld de bruid voor een bruiloft mooi op te maken en een mooi bruidskapsel te verzorgen. Ik zou het zeker niet bij voorbaat al opgeven.
Succes!