Ja hoor dat mag.

En als je dat dan doet dan weet je 1 ding zeker. Je komt NIET in aanmerking voor salarisverhoging en al helemaal niet voor promotie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo werkt het inderdaad, +1. Vaak krijg je promotie/salarisverhoging niet alleen in de hoop dat je de taken die bij die hogere schaal uit zult kunnen voeren, vaak is promotie/salarisverhoging een bevestiging van het feit dat je naar die nieuwe functie met bijbehorend salaris bent toegegroeid en die taken al bent gaan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je zulke taken al 12 jaar doet en je krijgt elke keer weer te horen dat je nooit in aanmerking zult komen voor die hogere salarisschaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je het al elf jaar verkeerd gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je zit gewoon bij een verkeerde baas/bazin. Als het je echt hoog zit zou ik uitkijken naar een andere baan, hoewel het niet een goede tijd is om van werk te verwisselen. Maar je hebt al een baan, dus zit je in een luxere positie als iemand die werkeloos is. Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ter verduidelijking: ik ben in die 12 jaar wel omhoog gegaan, maar een redelijk deel van de taken die ik doe, horen m.i. bij een nog hogere schaal :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Esme:
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een beetje marktwerking zoals dat heet. Als jij het niet meer naar je zin hebt of vind dat je te weinig verdient, dan ga je wat beters zoeken.
Als je je werk eigenlijk iets te moeilijk vind of dat het niet heel goed gaat, dan vind je dat je goed verdient, en dus nu wel goed zit, dan ga je nooit weg, je blijft. Als je baas eigenlijk van je af wil maar je niet kan of wil ontslaan, dan geeft hij je gewoon geen salarisverhoging of promotie. Dan ga je zelf wel een keer hoopt hij. En zo niet, dan heeft hij een goedkope werknemer, ook goed. en zo kan het door de een of andere reden ineens 12 jaar duren:)
Wanneer je zoals je hierboven stelt volgens de baas toch al nooit in aanmerking zult komen voor een andere functie, dan zou ik als de wiedeweerga op zoek gaan naar een baas waar je werkzaamheden wél gewaardeerd worden. Dannog zou ik genoemde "hogere" werkzaamheden niet weigeren omdat je ook in een sollicitatiegesprek gewoon uit de doeken kunt doen wat er aan de hand is. Wanneer jij al langere tijd een andere functie uitoefend maar je functie er niet op aangepast wrodt, dan is er duidelijk sprake van schreefgroei en een beginnend arbeidsconflict. Kortom, een prima reden om eens verder te gaan kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt een klein beetje af of dat beruchte zinnetje "En alle voorkomende werkzaamheden" wel in je contract staat...

Maar het is absoluut niet uitgesloten, wanneer je werkzaamheden moet gaan verrichten die niet bij jouw salarisschaal horen. Er vanuit gaand dat het om tijdelijke werkzaamheden gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Je bent in een positie gezet en van je wordt verwacht dat je mee draait in het bedrijf. Dat betekend dat er werkzaamheden zijn die niet standaard tot jouw taken behoren.

Als je -zoals gezegd- al 12 jaar het gevoel habt dat je dingen doet die je niet zou moeten doen, moet je niet klagen, maar baan-jagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom, gewoon doen, maak je zelf daarmee nodig en na een jaar eis je het salaris dat bij je werkzaamheden hoort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet zo goed in _eisen_ ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan krijg je dit... Maar je kunt het wel op tafel gooien, niet alleen bij GV maar ook op je werk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de baas: ik zit al relatief goed qua salarisschaal (vergeleken met vergelijkbare functies in andere bedrijven) en de baas kan 't niet verkopen aan 't bestuur, wordt er gezegd (dat ie dan wordt teruggefloten).
Het feit dat je deze vraag stelt betekent al dat je er zelf niet voor voelt om dat te doen.
Je hebt blijkbaar een funktie waar een taak/funktie omschrijving bij hoort. En je krijgt werk opgedragen dat daar niet onder valt. In dat geval is het simpel: je hebt het recht om je chef erop te wijzen dat dit niet in jouw takenpakket past, en dat hij maar een ander moet zoeken.

Maar zoals al eerder gezegd door anderen: het zet wel een toon die verdere samenwerking bemoeilijkt, en ook wellicht een persoonlijke spanning creeert tussen jou en je chef. In een extreem geval kan de situatie zelfs zo escaleren dat er een 'onhoudbare situatie' ontstaat en dat er op basis daarvan ontslag kan worden gegeven.

Het is allemaal een kwestie van wel of niet willen samenwerken (of samen willen werken!)
itsme