kan iemand met het syndroom van Asperger werk in de sociale sector doen?

En hoe gaat dat dan? Misschien toevallig ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan; ik ken iemand met Asperger Syndroom, die in een revalidatiecentrum werkt in het restaurant en de keuken.
Als je bedoelt als hulpverlener in de sociale sector, dan ligt dat er erg aan of de persoon empatisch vermogen heeft. Dat is bij mensen met autisme vaak een punt.
Maar ook in de sociale sector werken mensen met computers bijvoorbeeld, een beroep waarin veel mensen met autisme het hartstikke goed doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan ik heb zelf PDD-NOS. Maar ik werk bij een pc bedrijf en niemand merkt dat ik autisme heb.

Maar autisme word meestal in een ernstige vorm afgebeeld.
Dat iemand zwaargehadicapt is.

Maar dat is niet zo.