Je doet zo goed mogelijk je best op je werk, waarom accepteer je dat je leidinggevende je afsnauwt?

hij heeft toch geen recht je zo als oud vuil te behandelen?

Toegevoegd na 36 minuten:
extra toevoeging, misschien wel handig: hij heeft me even afgesnauwd en voor ik wat kon zeggen liep hij ook al weer weg, verder nooit meer wat van gehoord, is maar goed dat ik geen tijd kreeg om te reageren, ik had vast wel iets onsympathiek gezegd:) XD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat nooit accepteren!
Nou ben ik wel erg extravert en mondig,dus daar zou ik geen moeite mee hebben,maar los daar van moet iedereen met respect behandeld worden!
De leidinggevende in kwestie moet ook respect hebben voor diegene die voor hem werkt.
Maar ja,zo werkt het schijnbaar niet altijd.
Ik hoop voor je dat dit niet over jou gaat,lijkt me heel vervelend.
j5m
12 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens.
Super reactie!!!!!!!!!!1
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is gewoon het menselijk bedrijf/systeem.Veel mensen nemen anderen niet meer serieus zodra ze autoriteit over ze hebben.Het bekende rang-en-standverhaal wat het leven nou éénmaal is.Accepteren of,een beetje gekscherend gezegd,de wapens op pakken.Dus kies maar voor het eerste.

Het beste antwoord

Goed je best doen is niet voldoende. Anders zou iedereen blijven en functioneren. Je kan goed je best doen en niet voldoen aan de gestelde eisen!! Maar afsnauwen kan niet. Ga in gesprek met je leidinggevende (onder vier ogen; en niet met collegas erbij) en probeer een verhelderend gesprek te krijgen. Wellicht miscommunicatie of slechte bui en jij was de pineut waarop afgereageerd werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, hij heeft dat recht niet.

Waarom iemand het toch accepteert?

Afhankelijkheid.

In een tijd waar er voor iedereen banen genoeg waren,
en waar je dus gewoon makkelijk naar een andere
baan kon overstappen,
zou je een dergelijke baas niet accepteren.

Maar nu ben je bang om je baan te verliezen als je te veel commentaar hebt.
Dus:
Snel op zoek naar iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft me even afgesnauwd en voor ik wat kon zeggen liep hij ook al weer weg, verder nooit meer wat van gehoord, is maar goed dat ik geen tijd kreeg om te reageren, ik had vast wel iets onsympathiek gezegd:) XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel een andere baan zoeken, helpt niet voor de volgende keer bij een andere baan waar je dezelfde situatie krijgt. Beter is het om een gesprek met degene aan te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooh, dus jij voelt je als oud vuil behandeld?
Omdat ie je een keer afgesnauwd heeft?
Dat is een heel ander verhaal. Zo'n baas kan ook wel eens een slechte dag hebben.
Maak je dus maar niet zo druk.
ik denk dat het van belang is dat de zaken in evenwicht zijn.
mijn baas kan ook wel eens onterecht uit haar slof schieten, maar daar staan veel spontane complimenten tegenover.
als dat bij jou niet het geval is, en je voelt je structureel onheus behandeld, ga dan een open en rustig gesprek aan, voordat je werkplezier totaal vergald wordt.
12 jaar geleden
Dit heeft te maken met onderdanigheid aan je werkgever, want je wil graag je baan behouden en ruzies voorkomen.

Toch heeft hij niet het recht om je af te snauwen. En jij hebt het recht om er (op een beleefde manier) iets van te zeggen. Je móet zelfs, anders walst hij straks over je heen. Kruip uit je slachtofferrol, maar blijf beleefd!

Bijvoorbeeld:

"U moet beseffen dat het niet mijn bedoeling was om u kwaad te maken. Ik probeer mij voor 200 % in te zetten. U moet weten dat ik het beste met u en uw bedrijf voor heb en streef ernaar dat u trots op mij kunt zijn".

Eventuele toevoeging:

"Daarnaast zou ik het op prijs stellen als wij dergelijke incidenten in het vervolg als volwassenen onder elkaar kunnen communiceren".

Zo blijf je dus beleefd, maar geef je hem wel wat stof tot nadenken mee. En het belangrijkste: Jij dwingt hiermee respect af!

Wedden dat hij een volgende keer milder zal reageren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn mening is om eens een goed gesprek met degene te hebben over dat je soms niet goed behandeld voelt en dat je samen met elkaar gaat afspreken hoe het beter kan. Misschien zit iemand niet lekker in z'n vel, dan snauwen mensen sneller, neem het vooral niet persoonlijk.