Een 60jarig persoon wil n carreer switch maken van tegelzetter naar chaffeur. 40 jaar rijervaring zonder ongelukken e.d. Hoe pakt je dit aan?

Maak je kans ? Ho pak ke dit aan ? Hoe maak je meer kans ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

als eerste, wat voor chauffeur? vrachtwagen, personen vervoer, taxi? in alle branches is veel vraag naar chauffeurs.

maar ga voor jezelf en leeftijd na wat je wil, gezien de werktijden, ga vervolgens via internet opzoek naar geschikte bedrijven waar je graag wilt werken en ga hier solliciteren. De laatste jaren zie je steeds meer dat ze ook 65+ vragen voor chauffeurs banen dus met 60 maak je een goede kans

veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor chauffeur met een B E rijbewijs zijn niet zoveel vacatures.
Er zijn wel redelijk veel mogelijkheden als vrachtwagenchauffeur, vooral als je met aanhanger mag rijden.
Ook is er redelijk wat vraag naar buschauffeurs.
Als je over een B C D E rijbewijs beschikt is er weinig reden om dat niet te proberen, als 60 jarige heb je niet eens een chauffeursdiploma nodig.
Als je nu nog moet beginnen met het behalen van een "groot" rijbewijs dan heb je wel een probleem: je moet dan dure lessen nemen, en alle voor categorieën weer apart examen doen.
Er zijn bedrijven die de kosten voor een opleiding willen vergoeden, maar dat doen ze alleen voor jongeren waarvan ze verwachten kunnen dat ze ook langere tijd voor ze blijven werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt nogal uit wat de bedoeling is: personenvervoer? Vrachtvervoer? In dienst van een bedrijf of als ZZP'er?
Ik zie hier in de stad veel 'senioren' als chauffeur van taxibusjes voor bijvoorbeeld schoolvervoer en vervoer van gehandicapten.
Als zoiets de bedoeling is: benader een bedrijf dat zulke services biedt en solliciteer.
Anders zou ik m'n licht opsteken bij het werkplein (arbeidsbureau/UWV) om te informeren naar kansen, eisen, scholingsmogelijkheden, of informeren bij het soort bedrijven waar diegene voor zou willen werken: wat voor chauffeurs hebben zij in dienst? Waar vinden ze die?
Of kijk op sites als deze: http://www.transport-online.nl/site/index.php , daar vind je ook links naar vacatures.

Hier vind je fact sheets per regio over de arbeidsmarkt in transport en logistiek: http://www.vtl.nl/Bedrijven/Arbeidsmarkt/Factsheets-2011

Deze organisatie biedt opleidingen aan: http://www.bace.nl/transport-opleidingen (daar kun je dus ook kijken welke types chauffeurs en vervoer er allemaal zijn).