als he een opzegtermijn van 4 weken hebt (werk, geen huur of zo) kan je dan ook per bijv de 15e opzeggen of is het altijd per eind vd maand?

beeindiging arbeidsovereenkomst

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kan op elke willekeurige datum. Je moet daarna nog 4 weken blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er geldt een wettelijke opzegtermijn voor werknemers van een maand. het maakt niet uit op welke datum die ingaat. misschien heb je hier iets aan:
http://www.intermediair.nl/artikel//13148/opzegtermijn.html
Steenuiltje
12 jaar geleden
Wilweten: dat ligt er ook aan hoe je werkgever hiermee omgaat. Er zijn genoeg werkgevers die bij een maand opzegtermijn dit in laten gaan per eerst volgende van de maand nádat je hebt opgezegd. Dan kom je inderdaad uit op eind augustus. Als een werkgever echt een maand opzegtermijn hanteert vanaf het moment dat je opzegt, dan is dat vaak ook coulance. Ze zijn het niet verplicht om het zo te doen. Vaak lukt dit wel in goed overleg.
Dat hangt er vanaf wat er in het contract(arbeidsovereenkomst of anders de cao of huurovereenkomst) is bepaald. Meestal staat hierin inderdaad dat dat per het einde van de maand is.
12 jaar geleden
Dat is per bedrijf en CAO anders.
Het staat in je arbeidsovereenkomst.

Vaak kun je per dag opzeggen met een opzegtermijn van een of twee maanden. Maar sommige bedrijven willen dat je de eerste of 15e van de maand opzegt, dit i.v.m. salaris en boekhouding. Gewoon even je arbeidscontract nakijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je nog vrije dagen over? Dan kun je misschien eerder weg dan over 4 weken .