Ik heb een contract van minimaal 25 en maximaal 38 uur in de schhonmaak.Ik werk nu minder per week.Moeten ze me minimaal 25 uur per week uitbetalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Ja. De werkgever is verplicht de aantal uren vermeld op u contract te betalen.

Heb je bijvoorbeeld een contract van 25 uren en werk je bijvoorbeeld maar 10 uren die week. Dan is je werkgever alsnog verplicht u voor 25 uren te betalen, ondanks je die uren niet gepresteerd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de reden dat je minder werkt is dat je werkgever je gewoon niet genoeg werk geeft om 25 uur me te vullen: ja, absoluut.

Ik heb zelf wel eens een conflict gehad met een werkgever die me minder werk gaf dan mijn minimum aantal uren. Er moest een advocaat van mijn rechtsbijstandverzekering aan te pas komen, maar mijn geld heb ik gekregen. Mijn werkgever had namelijk geen poot om op te staan, door met mij een contract voor een minimaal aantal uren aan te gaan, had hij zich verbonden aan de verplichting die uren ook uit te betalen.

Als er minder werk is, is dat het risico van de werkgever, niet van de werknemer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja tenzij het een school betreft.
bij sluiting of vakanties van scholen is er reservering opgebouwd om je uit te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel goede antwoorden zijn al gegeven. Ik wil je er alleen voor waarschuwen, kijk uit dat je werkgever niet je snipperdagen gebruikt om je te kort aan uren te compenseren.