Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vervallen al mijn rechten op een ww uitkering als ik weer aan het werk ben?

Sinds vorige week maandag ben ik gelukkig weer aan het werk en hoef ik niet meer een uitkering te trekken bij het uwv.
Ik had recht op een ww uitkering tot en met september van dit jaar.

Kan ik,mocht ik toch weer werkloos worden voor september,weer vallen op het recht op de ww uitkering tot september?

Hoe zit dat in elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Knupster,

Je het werk gevonden voor het bereiken van je maximumduur van je WW-uitkering.

Word je binnen 26 weken opnieuw werkloos ? Je kunt in dat geval telefonisch (0900-9294) een herleving van je WW-uitkering aanvragen.
Je oude WW-uitkering loopt dan weer verder. De einddatum van je WW-uitkering schuift op met de periode die zit tussen het stopzetten van je WW-uitkering en het moment dat je opnieuw werkloos bent.

Heb je langer dan 26 weken gewerkt ?
Je hebt dan nieuw WW-recht opgebouwd. Je kunt dan een nieuwe uitkering aanvragen via werk.nl. De hoogte en duur van de uitkering worden dan opnieuw vastgesteld.

Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/e8rM5I

Gefeliciteerd met het vinden van een baan en veel succes toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je houdt nog vijf maanden recht op uitkering op basis van je vorige werk. Als je bij de nieuwe werkgever tenminste een half jaar aan de slag bent bouw je weer nieuw uitkeringsrecht op. Ben je hier binnen een half jaar weer weg, dan kun je gewoon verder met die vijf maanden uitkering die je nog tegoed hebt.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding