Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de onze CAO staat dat fulltimers 26 weekenden per jaar moeten werken. Geldt voor parttimers automatisch 13 weken, is naar rato.

Verder worden alle bepalingen naar rato behandeld, zoals vakantiedagen etc.
Mijn baas wil mij wel 26 weekenden laten werken bij een werkweek van 20 uur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoe is dat afgesproken tijdens je contractbespreking? en op welke basis ben je aangenomen?
Als dit niet is besproken, dan heb je wel een punt. Het zou niet eerlijk zijn om jou dus 50% te laten werken en 100% op de weekenddiensten.

MITS is besproken en vastgelegd in je contract!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per CAO verschillend.
Vaak is het zo dat als als er meer dan een bepaalt percentage gewerkt wordt je die 26 weekenden ingeroostert kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel als je partime werkt werk je inderdaad wel de helft van de tijd maar je werkt niet de helft van een jaar. Dit zijn 2 verschillende eenheden dus mag je het niet bij elkaar betrekken. Een jaar heeft 52 weken en in een cao staat dat het is toegestaan om maximaal 26 weekende te werken er wordt niet gesproken over full of partime je contract is voor het hele jaar en dus ook 52 weken van 20 uur en dus ook de 26 weekenden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding