Als rij instructeur verdien je meer als zelfstandige. Als je het in loondienst doet moet je als taxi chauffeur het vooral hebben van de fooi. En die is alleen in het weekend interessant al moet je dan wel tot laat horeca rijden wil je daar profijt van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt mij in de grote steden altijd op dat er een overschot aan taxi's is. Op de taxi standplaatsen staat een ontelbaar aantal voertuigen in de rij te wachten op een klantje. kan mij niet voorstellen dat er op die manier nog een goede boterham te verdienen valt in de taxibranche.

denk daarom dat er in het beroep van rijinstructeur meer muziek zit.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Bij beide hangt het ervan af hoe goed je bent.
Een goede rijschool met een hoog slagingspercentage kan goed verdienen. Een goede, vriendelijke taxichauffeur in een grote stad, die daarnaast ook extra vervoer in zijn pakket heeft, kan ook goed verdienen.

Bij alles geldt; doe je werk goed en geld volgt vanzelf.
Is geld je enige doel, dan zul je altijd achter de feiten aan lopen.

Kies datgene waar jij je het prettigst bij voelt.