Heeft iemand tips voor een betere sollicitatie brief?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter dan wat?
Je brief moet gewoon opvallen.
Niet door spelfouten of koffievlekken!

Antwoorden (5)

Internet voorbeeldbrieven aanpassen voor jouw sollicitatie.

Je wordt overigens vooral beoordeeld op je CV.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je brief altijd, echt altijd door iemand nakijken! Ken je niet iemand in je omgeving die leraar is?

Je CV is natuurlijk heel belangrijk, maar ook je motivatie.
Verder moet je brief van af de eerste letter interessant zijn, anders is het "next!"

Je moet zorgen dat je door je brief meteen boven op de stapel ligt. Als ze voor het gesprek al een goed gevoel over je hebben, zit je goed!

Toegevoegd na 30 seconden:
..en wees natuurlijk een beetje creatief met je CV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf jezelf en vermeld vooral je eigen positieve punten. Geef ook aan waarom je er zo goed in bent. Doe dat op een speelse manier, maar zeg geen dingen die je niet kun waarmaken. Wees realistisch en gooi al je enthousiasme in de brief.

En verder wat iemand hierboven al zei. Laat het door een bekende van jou nalezen. Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heel veel tips.
http://www.sollicitatiebrieven.net/voorbeeld-sollicitatiebrieven

Goeie tips hier.

Niet te lang, je brief. Hoogstens 1 A4 met jezelf voorstellen, motivatie waarom je die baan wilt.

Niet beginnen met : Hierbij solliciteer ik naar de functie van... maar liever een originele binnenkomer. Zie ik in de kkrant d.d. uw advertentie etc...
En ook niet solliciteren naar de vacature; je solliciteert naar een baan, een functie.

Volgende A4 met je CV. Van nu terug naar vroeger. Dus eerst je laatste baan/schoolopleiding en zo terug in de tijd.
Ook hobby's en vrijwilligerswerk vermelden.

Nette zinnen. Geen gebakken lucht of clichés,
Daar wordt zo doorheen geprikt.
Foutloos. Nette indeling.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.monsterboard.nl
is een goede site voor je vragen.