Mag de leger des heils alleen personeel werven met een christelijke geloofovertuiging?

Ik zat zojuist in een lokale krant te kijken naar de vacature's zag een leuke werk tussen staan :
Nachtwacht bij leger des heils
Functie eisen
- Iemand met cristelijke geloof :S

Is dit geen discriminatie???

Toegevoegd na 44 seconden:
Ben moslim ? dus ik mag hier niet solliciteren?

:S:S:S:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Ja hoor je kunt daar heel goed op solliciteren er werken bij het leger mensen met andere en zelfs zonder geloof.En zover liggen de islam en het christendom nu ook weer niet uit elkaar dus het zou geen probleem moeten zijn.Ik zou wel even bedenken wat ik op een sollicitatie gesprek over het geloof zou zeggen zodat daar over geen onduidlijkheid kan ontstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het leger des heils is een christelijke organisatie. Die van uit het geloof de werkzaamheden verricht. Het is een van de kenmerken van de organisatie. Dus nee het is geen discriminatie jij hebt een ander geloof
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Als je schrijft "ben moslim" dan kun je onmogelijk van de ene op de andere dag christen worden. Zucht.
Je mag best solliciteren, maar je voldoet niet aan de functie-eisen.
In dit geval mag dat wel, omdat het een hele specifieke functie is bij een gebouw dat door het Leger des Heils wordt uitgebaat. Als jouw lokale moskee een nachtwacht zou vragen, zouden ze ook geen getuige van Jehova als personeelslid aannemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan was het vast niet de bedoeling dat die nachtwacht van jou ook mensen die aanklopten in grote geestelijke nood zou gaan helpen. En dat is het bij het Leger des Heils volgens mij wel.
Ik werk bij het leger en ook mensen met een ander geloof werken daar! Wel is belangrijk dat je het geloof respecteert! Wat heel belangrijk is dat je het werk vanuit je hart doet en niet voor het geld. Dus soliciteren maar. Succes!