Ik haat mijn opleiding,ik wil weg, wat moet ik doen

Ik haat mijn opleiding Bedrijfsadministratie niveau 4 ik snap er niks van en de opdrachten zijn erg lastig , ik zit al nu meer dan 11 weken op deze opleiding is er dan nog een mogenlijkheid om eventueel nog over te stappen binnen de zelfde school (ROCA12)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ga op het ROC praten met een decaan of studiebegeleider. Zo iemand kan je adviseren over opleidingskeuze en regeltjes t.a.v. in- en uitschrijving, en kan met je bespreken wat je verdere mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je ! idereen had een goede antwoord iedereen bedank!

Andere antwoorden (6)

Misschien dat je in februari van studie kunt wisselen. De meeste opleidingen starten namelijk in september en februari.

Bedenk eerst wel goed wat je zou willen. Kijk daarbij naar je talenten en interesses. Praat met je studiebegeleider en decaan en doe desnoods een test.

Niets zo vervelend als een studie die je niet ligt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat je op tijd moet stoppen anders blijf je het hele jaar schoolgeld betalen. ik weet niet precies tot welke maand je nog op kunt zeggen. even op de site voor studiefinanciering kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee...! Jij op een opleiding bedrijfsadministratie? Doe even gek zeg. Past helemaal niet bij jou.
Ga liever wat met muziek doen. Video misschien? Dat zijn de gebieden waar jouw belangstelling liggen en daar liggen ook jouw talenten. Doe wat met je talenten en volg je hart. Je wordt zielsongelukkig in een administratieve baan.
Wat jij nodig hebt zijn mogelijkheden om je creatief te uiten. Expressie in kunstzinnige vorm. Go for it man.
Kijk nog maar eens naar je eigen videoclips op YouTube, als je nog niet overtuigd bent van je eigen talent. Ik ben wel overtuigd van jouw talent. Er ligt een wereld aan mogelijkheden voor jou open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het echt niet is wat je wilt kun je beter nu stoppen dan doorgaan. je kunt opzoek naar een andere studie. overstappen kan bij somige opleidingen nog wel. wacht dan niet te lang. anders heb je bijna een jaar de tijd om eens goed na te denken wat je dan wil gaan doen. er zijn nu ook volop open dagen. mijn dochter is dit jaar ook gestopt en we gaan nu veel open dagen af om goed te orienteren voor het volgende jaar. succes met je keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan je leeftijd en of je een startkwalificatie hebt of je zomaar bepaalde tijd niet naar school hoeft voor je met een andere opleiding begint. Startkwalificatie heb je nodig als je jonger bent dan 18 jaar. Je moet dan dus een havo, vwo of MBO diploma hebben.

Blijf daarom nog even rustig op die opleiding zitten als dat zo is.
Ga met je mentor/decaan praten, en bekijk samen hoe en of je dit jaar nog kan switchen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar als bedrijfsadministratie echt helemaal je ding niet is, is het zonde van jouw tijd, energie en het geld (van je ouders) om met deze richting verder te gaan.
Je geeft aan dat je binnen deze school nog kan overstappen.
Overleg het even met je ouders en met school dat je veel meer gemotiveerd bent (als dat zo is) om die andere opleiding te gaan doen dan deze. Het gaat om je toekomst en als je er eerlijk over bent en je echt wilt inzetten op die andere richting, dan zou ik er alles voor doen om te switchen!
Succes en veel plezier met iets dat je meer ligt!