Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent "Leven en laten leven" eigenlijk?

Je hoort het wel eens. Ik heb wel een idee, maar echt weten doe ik het niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
32.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer dat het niet meer van deze tijd is, iedereen bemoeid zich tegenwoordig met elkaar al is het maar omdat de meningen tot op het bot verdeeld zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gun ieder het zijne. Respecteer de manier waarop iemand zijn leven indeelt, zijn beslissingen neemt en door het leven gaat en probeer ook zelf naar eigen inzicht te leven zonder je te veel te laten beinvloeden door anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat jou het leven is gegeven en dat je het dus ook niet kan afpakken van een ander (moord) maar ik zeg het ook altijd als iemand een mug of vlieg wil doodslaan, ik kan daar heel boos om worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i don't care of het klopt of niet in jouw straatje..het is MIJN beleving om het zo op te vatten...(kwestie van referentiekader ;-) btw..ik zie nergens een antwoord van jou....
Vrijheid nemen en geven

doen wat je zelf wil, zonder het gevoel beoordeeld te worden;

en dus ook:

anderen laten doen wat ze willen, hen niet beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet van het leven, maar gun een ander ook dat recht.

Toegevoegd op 21-05-2009 22:41:24
Ofwel, "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ander laten zoals die is... niet meer en niet minder...
Respect = re spect = weder zien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leef je eigen leven en laat de ander hetzelfde doen.

Dus bemoei je met je eigen zaken en niet met die van de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze uitspraak wordt vaak gebezigd als iemand zich met iemand anders hinderlijk gaat bemoeien. 'Leven en laten leven' is meestal moraliserend bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In plaats van telkens kritiek te leveren op anderen over alles en nog wat ,een tolerant houding aannemen tov de anderen.
Intussen zelf ten volle leven. Dit levensadagium gaat meestal tesamen met het andere gezegde : "om gelukkig te leven , moet je verborgen leven" Deze zienswijze is dikwijls een reactie in het leven nadat je teveel kritiek gekregen hebt op je levenswijze. Dus ik leef zoals ik het wil en de anderen leven ook maar zoals zij het denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding