Mag een chauffeur een zending rijden met groeten en fruit en zuivelproducten, nadat hij eerder een ADR-zending gereden heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen de Inspecteur van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit kan op enig moment beoordelen of er aan de hygiënecode wordt voldaan, eventueel in samenwerking met een inspecteur van de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Antwoorden (1)

Zolang de transporteur, importeur of exporteur volledig voldoet aan de HACCP-eisen, en in het bijzonder aan de hygiënecode die gelden voor transport en logistiek is er geen enkel bezwaar. Het is van belang dat er wordt voldaan aan de eisen die op dat moment gelden voor het transport. Of een transporteur eraan voldoet kan gecontroleerd worden door de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als de exporteur voldoet aan de voorschriften die gelden voor samenlading hoeft er ook geen bezwaar te zijn.
Scheiding van samenlading is ook niet altijd nodig. De colli kunnen voorzien zijn van bepaalde etiketten/UN-nummers die betekenen dat er gebruik gemaakt is van aanvullende verpakking of dat de pakketten volledig zijn afgedekt door bv folie of karton.