Mag ik een kaartje naar Engeland sturen met een kettinkje er in?

Ik wil graag een verjaardagskaart naar een vriend in Engeland sturen, maar ik wil daar ook graag een kettinkje bij in doen. Mag zit zomaar? Of wordt deze er dan bij de douane uitgehaald? Heb je een douane verklaring nodig? Ik snap helemaal niks van de informatie op postnl, daar praten ze alleen maar over grote pakketten. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ja hoor, het mag, let wel op het gewicht. Voldoende postzegels erop. Dan een beetje handig inpakken, wat watten en een beetje dikke verjaardagskaart, goed dichtplakken, moet lukken. Heb het al vele malen gedaan.

Maar niet verbaasd zijn als het verdwenen is, niet aankomt, dat kan natuurlijk ook. Als het een heel duur of dierbare ketting is, is het verstandig om het verzekerd op te sturen, maar dat is wel duur.
Take a chance, het kan, niet teleurgesteld zijn als het nooit en te nimmer aankomt, dat gebeurt wel.

Succes!

Toegevoegd na 10 minuten:
Voordelen Verzekerservice
Verzekerd tot 500 euro
Bewijs van verzending
Geadresseerde tekent voor ontvangst
Uw Aangetekende brief volgen met Track & Trace
Wat kost het?
--->Het tarief voor het versturen van een brief met Verzekerservice verschilt per bestemming.

-t/m 2 kilo (zo zwaar is de ketting toch niet?) prijs €17,46 / 19,45 (waar hoor Engeland bij?)
-brief mag Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm zijn of Minimum formaat: 14 x 9 cm
-Is uw zending te groot of te zwaar voor de brievenbus? Ga dan naar Pakket met Verzekerservice.
-Verzekerd versturen naar het buitenland? Ga dan naar Brief buitenland met Verzekerservice.
-Hoe werkt het? Met de Verzekerservice kunt u kostbaarheden veilig per post versturen. Mocht er toch iets misgaan, dan is uw zending tot 500 euro verzekerd. Er zijn verschillende manieren om uw Brief met Verzekerservice verzendklaar te maken:
(zie bron)