Wanneer wordt mijn post in Zuid-Afrika bezorgd?

Ik heb woensdag een brief verstuurd naar Zuid-Afrika via post nl. Ik kan helaas geen informatie vinden over de levertijd. Wel heb ik op forum's wat oude posts gevonden maar daar krijg ik antwoorden van 1 week tot aan 1 maand. En die forums zijn nu ook al outdated.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat het heel erg veel verschilt. Ik heb wel vauit een ver land kaarten verstuurd die er 14 dagen over deden maar de laatste x uit hetzelfde land is al 6 weken onderweg...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hmm, hopen op goed geluk dan maar. Ik had wel gezien om het per spoed te verzenden. Maar dan betaal je al gauw 30 euro voor een levering van 6 dagen. Belachelijk vind ik dat
TurfGraver
7 jaar geleden
Mailen gaat sneller :p
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Als de ontvanger internet heeft...wat nogal eens problematisch kan zijn in Afrika. Verbinding ligt eruit, telefoonlijn doorgeknipt (echt waar...daar maken ze magische armbanden van) of meerdere dagen geen stroom.

Het beste antwoord

Er is wél informatie te vinden over de tijd die het duurt dat jouw post via post.nl in een buitenland wordt bezorgd. Namelijk via de link op https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/ontvangen/postbezorging/postbezorging-buitenland/ en dan klikken op de tekst 'overkomstduur per land'.
Bij Zuid-Afrika staat dat het vijf tot acht dagen duurt. Maar omdat het vanwege de feestdagen drukker is met postverkeer kan het best wel een paar dagen langer zijn. Had je het met spoedservice gedaan, dan was het drie dagen geweest.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top!

Andere antwoorden (1)

Zo'n 20 jaar geleden kon je er de klok op gelijk zetten, nu is het meer het rad van fortuin. Niet te voorspellen, de ene keer komt mijn brief binnen een week aan in Zuid-Afrika en de andere keer duurt het wel wel 5 of 6 weken. Een pakje dat we inmiddels opgegeven hadden, kwam toch nog aan na 3 maanden, hoewel de ontvanger al aangegeven had dat veel pakjes verdwenen.

Het maakt trouwens niet uit of het een brief op luchtpostpapier is of een gewone zware in een witte envelop, dat kon eerder wel voor vertraging zorgen.

Antwoord
Houdt rekening met een week (snel) tot 5 à 6 weken. Pakjes zouden vaak verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou ik hoop dat ik dan wat meer geluk heb! Wel erg vervelend om te horen dat ze soms verdwijnen..!