Wordt een aangetekende brief apart of met de postbode bij de rest van de post bezorgd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.5K
Amadea
7 jaar geleden
Het was handig geweest als in de vraag stond dat het om België gaat. Mijn antwoord betreft Nederland.

Antwoorden (2)

Die wordt apart bezorgd. Dat kan helemaal niet met de gewone postbode mee, want er wordt voor aangebeld en de ontvanger moet zijn of haar handtekening plaatsen. Een postbode bezorgt alleen wat in de brievengleuf gaat.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok danku! en wanneer kan het zijn dat ze aanbellen? is er een einduur?
Amadea
7 jaar geleden
Voor zover ik het zelf heb meegemaakt proberen ze het een keer in de loop van de dag, en vervolgens nog eens in het begin van de avond. Is er de tweede keer nog niemand thuis, dan krijg je een briefje in de bus dat je het vanaf de volgende dag - met legitimatie! - kunt ophalen bij een bij jou in de zijnd postagentschap.
Inekez1
7 jaar geleden
In Nederland wordt aangetekend door de postbode bezorgd. De gewone post die door de brievengleuf gaat wordt bezorgd door de postbezorger. In sommige buitengebieden waar post met de auto wordt rondgebracht rijden postbodes die gewone post en aangetekend combineren.
als het over België gaat dan komt die met de gewone postbode mee.