Track and trace zit bij de prijs inbegrepen, je kunt er niet al dan niet voor kiezen. (Het is toch handig om te weten waar het pakket is op een bepaald moment.)

Binnenland: eur 6,50 tot 10 kg, daarboven (tot max.) eur 12,71.

Toegevoegd na 4 minuten:
Correctie: tarieven blijken inmiddels eur 6,95 resp. eur 13,25 te zijn voor een pakket.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dat geldt tot 30 kg.

Een brievenbuspakje (hoeft niet te worden uitgereikt maar past in de brievenbus) kost eur 3,95.

Toegevoegd na 12 minuten:
Brievenbuspakje is tot 2 kg en daar zit standaard geen track en trace op.

Toegevoegd na 27 minuten:
En, om.het volledig te maken: een brievenbuspakje kun je ook aangetekend versturen. Dan zit er track and trace op. Dit kost eur 8,15 voor het binnenland.
7 jaar geleden
doralien
7 jaar geleden
Ik kan effen niet volgen .... de verkoper zegt mij dat ik zo n 8 euro dien te betalen en dat er geen track / trace code op zit daar hij die heeft vergeten te vragen ? Hij beweert ook dat je pakjes kan verzenden met of zonder track code klopt dit ?
Computoon
7 jaar geleden
Ja, pakjes tot 2 kg die in de brievenbus passen. Daar zit geen track en trace op. Die noemt de post brievenbuspakjes. Maar die kosten geen eur 8.-.maar eur 3,95. Zonder aangetekend versturen e.d. Past het niet in de brievenbus dan is het een pakket. Daar zit standaard track en trace op. Prijs afhankelijk van gewicht: tot 10 kg of daarboven tot 30 kg.
Computoon
7 jaar geleden
Dan nog het bedrag van eur 8.- dat je noemt. Het is ook.mogelijk om een brievenbuspakje aangetekend te versturen. Dan moet de ontvanger tekenen voor ontvangst. Dat kost eur 8,15. Daar is track and trace inbegrepen.
SimonV
7 jaar geleden
De verzending is WEL inclusief track&trace. De verkoper is alleen vergeten een bonnetje te vragen waar de code op staat.
Je hebt nu helaas geen bewijs dat het pakje echt verstuurd is. Ik weet niet of je op https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht iets te zien krijgt.
doralien
7 jaar geleden
het pakje is gewoon verzonden naar een post punt nl . Kostprijs 2.92 euro .... k ga de rest van mijn betaalde verzendkost terug vragen :)
Computoon
7 jaar geleden
Eur 2,92? Dan is het niet eens een brievenbuspakje maar een gewone zending tussen de 100 en 250 gram.
Je kunt proberen de te veel betaalde porti terug te krijgen. Of gewoon je verlies nemen :-)
doralien
7 jaar geleden
bij navraag aan postpunt bleek dat het inderdaad als een gewone verzending verzonden was . Heb mijn teveel betaalde port teruggevraagd en gekregen ! Heel hartelijk dank voor het advies !