Ik heb vrijdag een aangetekende brief verzonden voor 17u. Wanneer is hij dan op z'n bestemming? Is de termijnsduur evenveel dan een gewone brief?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
21.8K

Antwoorden (1)

Volgens mij is dat hetzelfde als een pakketje versturen. Maar als je het naar een bedrijf gestuurd hebt, kan het zijn dat daar op zaterdag niemand aanwezig is, en dan kon het op zaterdag niet aangenomen worden.

Ze bezorgen in ieder geval wel op maandag. Dus het lijkt me dat deze nu wel op bestemming is aangekomen.

Als het goed is heb je op het postkantoor en track en trace code gehad. Deze kun je invullen en dan zien of de brief reeds is aangekomen.

Voor de code:
http://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/aangetekende-post-en-pakketten/wat-is-de-status-van-mijn-Aangetekende-brief-of-pakket.html

Van PostNL over aangetekende post:
https://postkantoor.postnl.nl/meer-info/aangetekend-versturen.html
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Toevoeging: let er dus op dat bij de voordelen van aangetekend versturen NIET staat dat de brief sneller zal worden bezorgd. Het streven dat aangetekende post de volgende dag wordt bezorgd, wordt ook meestal met de gewone post wel behaald. De voordelen van aangetekend versturen moet je zoeken in de zekerheid van het verzenden (verzendbewijs), bezorgen (handtekening) en het bijhouden van de bezorgstatus van het pakket (Track & Trace).