Mag je met je vrachtwagen (trekker) gewoon parkeren voor je deur ?

Gewoon parkeren voor je straat

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K
ronron1212
7 jaar geleden
vraag is al eens gesteld
https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/samenleving/vraag/251946/vrachtwagen-woonwijk

Antwoorden (1)

Dat is in verschillende plaatsen verboden op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening. Hetzelfde geldt voor caravans.
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
zou dat niet met borden aangegeven staan?
Computoon
7 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet. Als het in de APV staat, geldt het voor een hele.gemeente. Of voor met name genoemde plaatsen binnen die gemeente. Er zijn gemeentes waar caravans 3 dagen voor de deur mogen staan. Dat is een service voor de bewoners; dan kunnen ze 'm voor en na de reis stofzuigen, in- resp. uitpakken, enz. Het verbod is logisch; een vrachtwagen of caravan neemt nogal wat ruimte in. Bovendien wordt het straatbeeld er niet beter op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Borden staan er inderdaad nooit om deze reden, maar dat is niet zo vreemd hoor. Dat je een vrachtwagen of camper vanaf een bepaald formaat niet overal in een woonwijk neer mag zetten is ook wel een beetje common sense. Vaak zijn er in de APV bepaalde parkeerplaatsen aangewezen waar je wél mag staan. En dat is over het algemeen niet midden in een woonwijk :-)