Waar ligt het verschil tussen een brief en een brievenbuspakketje?

Een brief van 200 gram kost 2,95, een brievenbuspakketje van 200 gram kost 3,95. Wanneer is een brief geen brief meer, maar wordt het een brievenbuspakketje? Zit het verschil erin, dat een brief een envelop heeft, en een brievenbuspakketje karton? Of ligt het verschil soms aan de dikte? -maar beiden kunnen door de brievenbus - en waar ligt dan het omslagpunt? Post.nl heeft geen klantenservice, telefonisch noch via mail.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
26.5K

Het beste antwoord

De verpakking van de brief of het brievenbuspakketje kan hetzelfde zijn. Daar zit dus geen verschil tussen.

Het grote voordeel van een brievenbuspakketje is dat je het kunt volgen met track en trace.
Je kunt dus ook een brief van 20 gram als brievenbuspakketje versturen, met de zekerheid dat je kunt aantonen dat deze verzonden is.
SimonV