Hoeveel zou het ongeveer kosten om een piano 20km te vervoeren en naar de 1e verdieping te brengen?

en kan zo'n ding via de trap naar boven worden gebracht, raam zou te klein zijn...

SimonV
10 jaar geleden
Vraag een aantal verhuizers om een prijsopgave. Die kunnen dan meten of de piano via de trap vervoerd kan worden.
Het kan, maar niet altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt zoals SimonV zegt het door een verhuisbedrijf laten doen, maar je kunt ook zelf een busje huren (even meten of het er in past) en tillen met een paar vrienden. Voorwaarde is wel dat hij dan via de trap/lift naar boven moet passen. Het is wel goedkoper, maar je loopt wel meer risico.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het iets minder dan €500 inclusief btw zal kosten.
Ik baseer dat bedrag op mijn eigen tarief voor het transporteren van piano’s over 20 kilometer (in mijn regio) plus de kosten voor het huren van een kraan. Zelf transporteer ik alleen van begane grond tot begane grond maar afhankelijk van waar het is ken ik misschien wel een collega of een gespecialiseerd transport bedrijf waar je een offerte zou kunnen aanvragen.
Mocht je het zelf willen doen dan kan ik je wel iets vertellen over het vervoeren van piano’s:
Piano’s wegen tussen de 150 en de 300 kilo, dus zorg dat je een stevig hondje gebruikt wat dat gewicht aankan, of huur een speciaal piano karretje (Voordeel is dat deze rubberen bekleding hebben waardoor het instrument niet weg glijdt en dat ze wat hoger op hun wielen staan waardoor je gemakkelijker over drempels en stoeprandjes kunt kantelen. Bovendien hebben echte piano karretjes GEEN zwenkwielen. Sommige ervaren pianotransporteurs hebben geen moeite met zwenkwielen onder de piano, maar ik raad je dit ten zeerste af omdat het daardoor veel moeilijker wordt om de piano onder controle te houden. Controleer van tevoren of de bodem van de piano vlak is, en wanneer dat niet het geval is, leg dan een plankje hout van de juiste dikte op het karretje om het veschil uit te vullen zodat het instrument niet kantelt. Denk er om dat de meeste piano’s het zwaartepunt aan de kant van de toetsen hebben. Werk met zijn tweeën. Zet een piano vast door een goede kwaliteit spanband van de ene kant naar de andere kant over de gesloten klaviertafel naar achteren te bevestigen zodat deze wanneer hij aangespannen wordt niet alleen tegen de wand maar ook naar onderen wordt getrokken i.v.m. hobbels. Doe dekens onder de spanbanden om beschadigingen te vookomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil nog even toevoegen dat het meestal wel mogelijk is om een piano één trap op te krijgen, mits het een brede trap zonder bochten is. En zelfs met een bocht er in is het ook vaak nog wel mogelijk, maar het is een verschrikkelijk slecht idee als je nog plezier wilt hebben van je rug en je knieën. Maar desondanks doen sommige kleine piano of verhuis bedrijfjes dit nog wel.
Vaak is het huren van een kraan nauwelijks duurder en een stuk veiliger.
Voorbeelden van gespecialiseerde bedrijven zijn: http://www.wernken-dehaan.nl/default.aspx?pg=6f8a1d77-6d93-4182-b2d2-6e0b5702b85a
en http://griffioentransport.nl/griffioen-piano-vleugel-verhuizen-transport/pianotransport-verhuizen/

Heel veel succes! En als je nog