In de gemeente Hilversum is het verboden grote voertuigen te parkeren in de bebouwde kom. Een voertuig is groot als de lengte 6 meter of meer bedraagt of de hoogte 2,40 meter of meer is. Meestal zijn dit vrachtwagens. Bij de komgrenzen van Hilversum worden weggebruikers met borden op het parkeerverbod voor grote voertuigen gewezen.
Van het verbod zijn enkele straten of delen van straten uitgezonderd. Hierna volgt een overzicht van locaties waar een groot voertuig wel geparkeerd mag worden:

de Nieuwe Havenweg;
de 1e Loswal;
de 2e Loswal
de Zuiderloswal;
de Verlengde Zuiderloswal
de Franciscusweg, met uitzondering van de eerste 100 meter vanaf de Kerkelandenlaan;
de Anton Philipsweg, de zuidzijde van de rijbaan vanaf de entree van perceel nr. 5 in oostelijke richting;
de parallelweg aan de zuidzijde van de Diependaalselaan, tussen de Kerkelanden en de Loosdrechtseweg;
de Arendstraat
de Mussenstraat, tussen huisnummer 40 en de Anthony Fokkerweg;
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord! De vraagsteller kan op de site van je bron nog een plattegrond met de straten vinden ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Antoni.