Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een pakket vanuit USA is naar mij gestuurd, alle adres + naam gegevens kloppen alleen de postcode mist 2 letters. Denkt u dat mijn pakket wel aankomt?

Wat zou ik evt. anders kunnen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Tip: Als je je postcode moet invullen op het webformulier van een buitenlandse (bijvoorbeeld Amerikaanse) site, vul je postcode dan ook achter de plaatsnaam in. Voorbeeld: als je postcode 1234 AB in Amsterdam hebt, vul je als plaatsnaam niet "Amsterdam" in, maar "Amsterdam 1234 AB". Dan is het webformulier tevreden, en de Nederlandse postsorteerder en -bezorger ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hele stuk USA > NL heeft niks te maken met de postcode... In NL word daar pas naar gekeken...

In NL zal het pakket waarschijnlijk van de band gehaald worden omdat de code niet automatisch leesbaar is. Een medewerker zal dat dan corrigeren... Een postcode is handig voor een snelle afwerking, maar niet cruciaal... Het komt dus wel goed...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, ook zonder de volledige postcode zal het pakket aankomen. de verzending duurt alleen langer.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als de straatnaam + huisnummer + woonplaats + land adresgegevens compleet en correct zijn, dan komt het pakker waarschijnlijk aan. Zonder postcode kan het wat langer duren.
Heeft het pakket een trackingnummer?
Zo ja, dan kun je dat volgen.
Als het pakket toch niet aankomt, dan kun je mettertijd de post bellen, of de douane (daar kunnen pakketten uit Amerika weleens erg lang liggen.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding