Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de voor- en nadelen van de 7-tal LZV-varianten zoals die op Wikipedia worden vermeld?

Op Wikipedia wordt de zgn LZV-combinatie (vrachtwagens met een max. lengte van 25, 25 meter) summier toegelicht. In een plaatje bij dat artikel worden een 7-tal varianten weergegeven. Ik ga er vanuit dat elke variant zijn voor- c.q. en nadelen heeft. Ik ben benieuwd naar de PRAKTISCHE voor- en nadelen. (Voor mijn gevoel zie ik op de nederlandse wegen alleen de varianten A en D)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij het bedrijf waar ik werk wordt variant B gebruikt, het voordeel van deze variant is dat de chauffeur met de trekker beide opleggers ook apart in een binnenstad kan brengen.
De voorste trailer heeft een wielen-stel dat gedeeltelijk onder de trailer vandaan getrokken kan worden zodat daar de kingpin van tweede oplegger op gekoppeld kan worden.
Een LZV kan en mag niet overal komen, terwijl de firma Pieter Smit juist bij alle theaters van Nederland moet kunnen lossen.
Zo zal elke variant wel voor bepaalde bedrijfstakken voor- en nadelen hebben, bijvoorbeeld het laadvermogen zal het aantal assen onder de trailer bepalen.
Sommige bedrijven vervoeren zware lading, andere juist volumineuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding