Wat is de beste en goedkoopste manier om een pakket te versturen?

Wij kunnen op marktplaats iets kopen wat we graag willen hebben, alleen het ligt ongeveer 225 km hier vandaan. Wij zijn voorlopig niet in de gelegenheid het op te halen. Ik schat dat het pakket 50 kg zwaar is en ongeveer 1,5 m x 0.8 x 0.8 Heeft iemand ervaring met het versturen van dergelijke paketten, en wat zal dat ongeveer gaan kosten? Met de trein is geen optie, want ik zou niet weten hoe ik het bij het overstappen versjouw.

Toegevoegd na 14 minuten:
O ja misschien handig om te weten, waarde van het pakket is € 250,00 reiskosten met auto/openbaar vervoer € 25,00 als ik zelf rijdt dus, maar ja de tijd...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee wat het kost, maar kijk eens bij TNT:
http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/zakelijk/services/specialservices/

Het beste antwoord

Het zal nogal prijzig worden, euro of 30 denk ik. Is het pakketje dit waard? Dan kan het via TNT of een ander bedrijf dat pakketen aflevert. Je kunt de prijs ook uit rekenen op de site van de TNT. Zie link.

Toegevoegd na 2 minuten:
nog 1 die je kunt proberen:
http://www.dhl.nl/publish/nl/nl/eshipping/Ship_Now.high.html

Of bekenden die die kant op moeten vragen stukje om te rijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De beste manier is per koerier maar ja dat gaat wel wat kosten. goedkoopste zal ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koeriers zijn vreselijk duur. Zo duur, dat het vermoedelijk al snel loont om het gewoon zelf op te halen.
De verzendkosten via TNT en DHL echter vallen erg mee ; ik heb ooit een bureaustoel - en een flinke (!) laten opsturen en dat was maar iets van 11 of 12 euro. Het moet echter wel op hun weegschaal passen (belachelijk criterium, maar goed) dus je bent beperkt wat de maten betreft.

De maten zijn trouwens 140 x 78 x 58 cm voor wat tnt nog bezorgt. Efficienter of in delen inpakken dus, of even informeren bij DHL ; die azen op de markt en zijn wat flexibeler. Maar de opgegeven maten zijn vermoedelijk ook voor hen te groot.

Koeriers beginnen al bij 25 euro startbedrag ; dan moet het volumegewicht nog berekend worden, en ben je zo 50 tot 100 euro verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik bij DPD kijk, kom ik op een bedrag van 13 euro. Of zie ik iets over het hoofd? De verkoper moet het dan wel naar een DPD Pakketshop brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stuur een handig neefje of buurjongen en betaal zijn treinreis plus wat extra:) Hij een leuke dag, jij blij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat moet lukken met een steekkarretje. Anders met z'n tweeen misschien:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en dan 2 treinkaartjes .....
Ben bang dat, afgaande op de omvang en het gewicht, je het op een pallet moet laten verzenden. Dit kan vanaf 37,50, zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat het pakket uit een doos van 50Kg of is het te verdelen?

Dat zou namelijk voordeliger zijn. Dan kun je het via TPG post versturen voor 12,95 per doos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DPD en GLS zijn in dit geval de beste opties.
Omdat DPD reeds gegeven is, hierbij de link voor GLS
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informeer eens bij Wim Bosman op wimbosman.nl