kan je in de bus een dagkaart kopen?

of is het sowieso handiger om gewoon een kaartje te kopen in de bus?
Ik ga verder nooit met het ov dus een ov-chipkaart hoef ik niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
ennnnn.... hoe duur is zoiets dan ongeveer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nee de bussen hier hebben geen dagkaarten ... in de grote stad rijd vaak een bedrijf .. in rotterdam b.v. de RET daar kun je wel dagkaart voor kopen en dan tram bus metro nemen.
als ik dan vervolgens een stukje in schiedam wil reizen ... moet ik toch !! een kaartje kopen omdat hun geen RET zijn.
hier werkt het per uur 3€ voor 1 uur 3,50€ voor 2 uur 6€ voor 2x 2 uur. er zijn wel dagkaarten van de ns enzo die haal je op grote stations
Antoni
6 jaar geleden
Dat verschilt per openbaarvervoerbedrijf, dus je kan het beste op de website kijken van het bedrijf van de bus van jouw keuze. Of informeren bij die vervoerder.

Antwoorden (2)

Bij de meeste busmaatschappijen kun je nog een ritkaart kopen, geldig voor een enkele reis; dit is dus geen dagkaart. Reken op 3 euro voor een kaartje tot 30 minuten en 5 euro voor een rit tot 60 minuten. Met de laatste kun je ook overstappen op het streekvervoer. Omdat een en ander per busmaatschappij kan verschillen is het verstandig van tevoren je reis te plannen en te informeren bij de betreffende busmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zou jij dan eerder een ritkaart kopen of een dagkaart?
Antoni
6 jaar geleden
Dat ligt toch aan de reis die je van plan bent te maken, @vraaaggskeeeeeeeeeeeeee! Wil je maar één rit maken, of daarbij ook nog een terugreis met het openbaar vervoer of wil je de hele dag in een stad of regio op stap gaan en steeds weer gebruikmaken van het ov?
Het kan per vervoersbedrijf verschillen of er een dagkaart te krijgen is en wat die kost. In de provincies Groningen en Drenthe rijdt Qbuzz en die heeft dagkaarten voor 15 euro en dal-dagkaarten (geldig vanaf 9 uur en in weekend) voor 10 euro. Gewoon verkrijgbaar bij de chauffeur. Ook erg interessant voor mensen mèt een OV-chipkaart, want als je een langere reis maakt ben je met normaal tarief al snel meer dan 10 euro kwijt.