Is het slim om eerst voor mijn scooter te gaan en later pas voor mijn auto rijbewijs?

Ik ben net 16 en kan de keuzen niet maken of ik eerst m'n scooter rijbewijs wil halen of als ik 16,5 ben auto rijlessen kan nemen en als alles goed gaat rond m'n 17e (iets later) m'n rijbewijs te hebben en dan zou ik dus eigelijk een jaar wachten om op een scooter te kunnen rijden ik wil graag m'n eigen ding kunnen doen en bij een auto moet er iemand naast zitten wat is slim om te doen ( sorry voor het slecht gebruik van leestekens etc)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
3.1K

Antwoorden (2)

Om eerlijk te zijn, een auto is slimmer. Want je gaat toch niet zoveel op een brommer/scooter rijden ennet kost (onegveer) even veel als een autorijbenwijs,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan kan ik niet gaan en staan waar ik zelf wil omdat je dus iemand naast je moet hebben die 5 jaar of langer z'n rijbewijs heeft
Gaat het om tijd , om geld of om vrijheid?

Qua tijd is het handiger om dat halve jaartje te wachten, in het verlengde daarvan het geld! waarom 2 x betalen?

Maar als je dus altijd alleen ergens naar toe wilt kunnen gaan, is het veel handiger om even te wachten met die dure grappen,
Waarom niet in de tijd dat je wacht op een autorijbewijs een elektrische fiets gekocht...
----- geen rijbewijs nodig!-----
... en hij gaat best snel. Zou ik zeker naar kijken en dan een 2e handsje kopen, scheelt ook weer. Ik zou het wel weten, hoor. scheelt je iig 400 euro brommerrijbewijs en zo'n snelle fiets met ondersteuning als reserve in de schuur is zeker niet verkeerd, maar kan je ook altijd weer doorverkopen, dat is niet zo moeilijk.

Kosten brommerijbewijs Bromfiets lesprijzen / pakketten 2017
5 praktijkuren/CBR praktijkexamen € 310,-
5 praktijkuren/CBR praktijkexamen/theorieopleiding € 399,-

Géén inschrijfgeld. Alle scooterlessen zijn 60 minuten. Alle bedragen in € en incl. btw. Alle prijzen gelden per persoon. Prijslijst geldig m.i.v. 1 december 2016. In termijnen betalen is mogelijk.

Denk er eerst eens over na, ipv blind nee te roepen. kan dit jou veel geld besparen, terwijl je toch een snel vervoersmiddels zou hebben.