Krijg je een parkeerboete als je je auto net parkeerd en gelijk erna een scanauto langs rijdt?

Goedenavond. Ik had vandaag mijn auto geparkeerd waar betaald parkeren geldt. Gelijk erna reed een scanauto langs mij nog voordat ik was uitgestapt om bij de parkeerautomaat te betalen. Krijg ik nu een boete omdat ik een paar minuten later heb betaald? Of wordt er rekening gehouden met een marge? Alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
13.9K
erotisi
7 jaar geleden
Nee ik dacht te herinneren dat zo'n scanauto na een tijdje gevolgd wordt door nog een controleur die het pas definitief maakt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erotisi, dat is ook wat ik begrepen heb

Antwoorden (1)

De camera’s op het dak van het voertuig kunnen het kenteken scannen van het geparkeerde voertuig. Via een centraal computersysteem wordt direct nagegaan of iemand parkeergeld heeft betaald of nog openstaande boetes heeft.
Het is niet zo dat dan automatisch een bekeuring of naheffing volgt.
Er wordt rekening mee gehouden dat iedereen even tijd nodig heeft om te betalen.
Er wordt wel een medewerker gestuurd naar de gescande auto. Deze kijkt wat er aan de hand is, misschien is er iets waardoor de bestuurder niet hoeft te betalen.
Deze medewerker bepaalt ter plaatse of er een boete uitgaat of niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je niemand hebt gezien die gecontroleerd heeft of u al parkeergeld betaald hebt, krijgt u ook geen boete. Als u gelijk bent uitgestapt en naar de parkeermeter bent gelopen om te betalen dan is dat, zonder dat u daar erg in hebt gehad, geconstateerd.