Kan je met een e-ticket niet de directe lijn volgen maar via andere station reizen en daar dan ook in en uit checken?

Ik wil vanaf Amersfoort naar Den Haag; i.v.m. werkzaamheden gaat er geen directe intercity. Nu wil ik via Schiphol reizen. En op de terugweg via Amsterdam Zuid een stop maken.
Kan dat? En kan ik in en uit checken op Amsterdam Zuid?

Ik reis met een E-ticket die ik uitprint.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
Amadea
7 jaar geleden
Nee, je zult dan de vervangende NS-bus moeten gebruiken. Ténzij door NS wordt aanbevolen op die manier om te reizen. Maar een e-ticket is dus alleen geldig op de erop aangegeven route.
BarendV
7 jaar geleden
De reisplanner is leidend. Wanneer je het vertrek- en aankomststation invult mag je die route met een e-ticket reizen. Staat de route met deze ene overstap er ook in, dan mag dat..

Antwoorden (1)

Als dat ook het reisadvies is wat de ns zelf geeft ivm de werkzaamheden. Dan is dat geen enkel probleem. Je kan gewoon je qr code scannen op de diverse stations.