Mag je als je al 17 bent ook als vanaf 1 nov theorie examen doen?

Vanaf 1 november is het mogelijk om als je na 1 november 17 wordt rij examen te doen op je 17e. Als je voor 1 november 17 bent mag je wel rijlessen nemen, maar je mag pas examen doen als je 18 wordt. Hoe zit het met theorie examen mag je die wel al op je 17e doen als je op 1 november al 17 bent of moet je daarvoor ook wachten totdat je 18 wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De proef begint in november, maar de exacte datum is nog niet bekend. (moet nog gepubliceerd worden in de staatscourant)
Theorie geldt dan vanaf 16,5 jaar (blijft 1,5 jaar geldig)
Examen voor personen die op of na de datum van invoering 17 jaar zijn / worden.
Voor eenieder die vóór de datum 17 is geworden geldt gewoon de leeftijd van 18 om praktijkexamen te mogen doen.
Kijk ook even bij de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanaf je 17e mag je theorie doen, en als ik het goed heb ook praktijk examen. Verder als je je rijbewijs gehaald hebt moet er wel iemand naast je zitten die meer als 10 jaar rij ervaring heeft bij je zijn in de auto. Als je 18 bent mag je volgens mij alleen de weg op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron van jullie beide?