Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe streng is Ryanair op handbagage?

Ik ga binnenkort met Ryanair op reis. Ik wil een nieuwe koffer kopen met maximum afmeting. Ik heb een interessante koffer gezien maar van voor is hij 4cm te groot. Zijn die afmeetbakken op de luchthaven de exacte afmeting van hun voorgeschreven 55cm-40cm-20cm?
Dit is degene die ik wil kopen: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/TOPMOVE-Trolley-35-L/p100216466?gclid=CKnv8PCN79MCFRQSGwodgBAKBw

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ryanair is erg streng met de afmeting, ik vermoed zelfs dat het een bijverdienmodel is. Koop liever iets te klein dan te groot anders moet je flink bijdokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat het afhankelijk is van de drukte. Een paar weken geledenmet Ryanair gevligen vanaf Eindhoven. Ging er onverwachts relaxt aan toe. Twee stuks handbagage mocht er mee en er werd niet gekeken naar de afmetingen. De meetmallen heb ik ook niet zien staan. Vermoed echter dat het in het hoogseizoen mogelijk anders is. Want in die periode staan de meetmallen altijd wel op de luchthaven klaar.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Er is bij de gate een doos met de juiste afmetingen, als er getwijfelt wordt aan je tas moet hij in deze doos passen, zoniet dan moet je bijbetalen.
Natuurlijk is dit een verdienmodel, de tickets zijn niet voor niks zo goedkoop, het is een prima maatschappij, maar er wordt overal geld voor gevraagd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding